mycall

admin

admin

Adres witryny:


Czym jest stres?

Natura nie tworzy niczego bez potrzeby, także stres powstał w określonym celu: ma nam pomagać w chwilach zagrożenia. Stres jest czynnikiem biologicznym, reakcją organizmu na stawiane mu wymagania - wiąże się on z gotowością do działania. Gdy czujemy zagrożenie, organizm podejmuje kroki mające pomóc nam w jego pokonaniu. Przyspieszony oddech szybciej dostarcza tlen do krwi, serce pompuje mocniej (kołacze). Aby powiększyć sprawność fizyczną wzrasta poziom adrenaliny.

 

Jak przebiega reakcja na stres?


Reakcja jest zbudowana z trzech faz:

- Faza alarmowa - Gruczoły wewnętrzne (przysadka mózgowa i kora nadnerczy) wydzielają hormony przygotowujące organizm do wzmożonego wysiłku, jednostka przeżywa napięcie i różne objawy psychosomatyczne np. pocenie się, bóle zębów, głowy, uczucie pełnego żołądka itp.
- Faza adaptacji (efektywnej odporności) - organizm uczy się skutecznie i bez nadmiernych zaburzeń radzić sobie ze stresorem. Jeśli organizm poradzi sobie z trudną sytuacją wszystko wraca do normy.

W innym wypadku następuje faza wyczerpania.
- Faza wyczerpania - Stałe pobudzenie całego organizmu (przewlekły stres) prowadzi do wyczerpania zasobów odpornościowych, co może prowadzić do chorób psychosomatycznych. W szczególnych wypadkach prowadzi nawet do śmierci.

 

Jak pokonać stres?


Kontrolę poziomu stresu możemy osiągnąć na wiele sposobów, m.in.:

- Unikanie: Jeżeli określone zdarzenie na pewno będzie miało dla nas nieprzyjemny przebieg a jednocześnie nie przyniesie jakichkolwiek korzyści, próba uniknięcia go jest optymalnym rozwiązaniem.
- Powtarzanie: Uczestnicząc w pewnym zdarzeniu wiele razy, np. idąc kolejny raz na rozmowę kwalifikacyjną, możemy osiągnąć określony poziom swobody, pewności siebie, który pozwoli na pełną ekspresje naszych możliwości.
- Planowanie: Dokonując analizy wyimaginowanych przyczyn wywołujących stres, możemy dokonać również analizy możliwych sposobów odpowiedzi, reakcji na te zdarzenia.

Jednym z prostszych sposobów walki ze stresem są ćwiczenia oddechowe. Przeciętny człowiek wykorzystuje tylko niewielką część możliwości, jaką daje mu oddychanie. Lepsze ich wykorzystanie prowadzi do pełniejszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Ćwiczenia oddechowe rozładowują napięcia mięśniowe oraz pozwalają dotrzeć do stłumionych emocji i uwolnić się od reakcji organizmu na sytuację stresową.

 

Przykładowe ćwiczenia:

 

Ćwiczenie oddechowe nr 1

•    Licz od 10 do 1
•    Rób wdechy pomiędzy cyframi

Ćwiczenie oddechowe nr 2

•    Wstań
•    Wyprostuj się
•    Weź głęboki wdech podnosząc jednocześnie ręce do góry
•    Uśmiechnij się
•    Wypuść powietrze ustami opuszczając ręce.

Ćwiczenie oddechowe 3

•    Siedząc, jeśli to możliwe zamknij oczy
•    Licz do 4 robiąc wdech
•    Wstrzymaj powietrze licząc do 4
•    Wypuszczaj powietrze ustami jak najwolniej nadal odliczając (np. do 8 )
•    Powtórz tyle razy, ile będziesz potrzebował.

 

Polecamy film na temat stresu:

Wtorek, 23 Sierpień 2011 22:37

Aktualności / Najnowsze artykuły:

Psychofizjologia depresji - video wykład.

Stres - jak sobie z nim poradzić?

Trochę o fobii …

Globalny nastolatek jako turysta.

Psychologicznie o niepłodności.

II edycja konferencji “Człowiek Zalogowany”.

Adolescencja w ujęciu psychoanalitycznym - konferencja.

Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Poskładać nas w całość".

Cztery lata Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116111.

Świat według neurotyka.

Neurotyczna wizja miłości.

Ciekawe video-wykłady na temat zaburzeń psychicznych.

Bezsenność: zmora naszych czasów.

Test Becka w diagnozie depresji.

Ośrodki leczenia nerwic w Polsce.

Nerwica lękowa - lęk niszczący życie.

Lęk przed szkołą.

Od dzisiaj portal neurotyk.pl ma swój kanał w serwisie YouTube - zobacz.

Depresja jesienna.

Szanowni Czytelnicy,
W związku z licznymi prośbami, jakie do nas kierowaliście, postanowiliśmy odświeżyć stronę neurotyk.pl i nadać jej nowy, lepszy wymiar. Od dzisiaj będziemy systematycznie wzbogacać portal o nowe artykuły i porady, a także zapraszamy Was do czynnego uczestnictwa w dyskusji, tak aby ta strona służyła Wam pomocą.


Wykład pod tytułem "Depresja, depresje czy zjawiska dwubiegunowe".

O depresji po amerykańsku / film dokumentalny.

Sposoby radzenia sobie z depresją u dorosłych i dzieci - wykład

Sezonowa depresja - jak sobie z nią radzić?

Uzależnienie od komputerów i Internetu.

Fobia społeczna - choroba cywilizacyjna.

Melatonina – naturalny sposób na sen?

Trening autogenny Schultza

O psychoterapii.

Od dzisiaj w zakładce "filmy" możecie oglądać interesujące wykłady z psychologii w języku angielskim.

Serotonina a depresja.

Farmakoterapia zaburzeń nerwicowych.

Niedobór magnezu - najczęstsza przyczyna nerwic i depresji?

Neurotyk - czyli kto?

 

Propozycja dla autorów:

Jesteśmy otwarci na nowe talenty i pomysły. Poszukujemy ludzi zainteresowanych współtworzeniem portalu - osoby umiejące i lubiące pisać, fotografów, informatyków i wszystkich tych, którzy mają ciekawe pomysły i chcieliby zrealizować je w portalu neurotyk.pl.

W sprawie współpracy proszę pisać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Kiedy magnezu brakuje, pojawiają się m.in. drażliwość, pogorszenie koncentracji, stany lękowe, zawroty głowy, skurcze łydek, kołatanie serca, bóle głowy, a także zaburzenia snu. Sygnałem niedoboru jest też drganie powieki. Najczęstsze przyczyny to zła dieta, nadużywanie alkoholu, częste picie kawy, zażywanie pigułek antykoncepcyjnych i stres.

 

Magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania ponad 300 enzymów w organizmie człowieka! Trudno sprawdzić, czy poziom magnezu w organizmie jest prawidłowy. Badanie krwi niewiele pomaga, bo pierwiastek ten jest stale wydalany z moczem i potem.

 

Jego brak może powodować również:

•arytmię i niewydolność pracy serca, nadciśnienie tętnicze

•przerwy w oddychaniu, astmę

•depresję

•drganie powiek i mięśni, skurcze i drętwienie kończyn

•ociężałość, uczucie zmęczenie, osłabienie, bóle i zawroty głowy, utratę równowagi

•bezsenność, pocenie się w nocy, koszmary, zaburzenia snu

•wypadanie włosów, łamanie się paznokci

•wrażliwość na zmiany pogody

•puchnięcie dziąseł, próchnicę zębów

 

Uspokajający mechanizm działania magnezu polega na hamowaniu uwalniania się w naszym organizmie hormonów stresu (adrenaliny i noradrenaliny).

 

Najwięcej magnezu zawiera w 100g:


Kakao – 442,2 mg,

Soja – 249,7 mg,

kasza gryczana  prażona –217,9 mg,

fasola – 168,9 mg,

groch łuskany – 128 mg,

orzechy włoskie – 74,5 – 134 mg,

orzechy laskowe – 70,5 – 140 mg,

czekolada deserowa – 131 mg,

owoce dzikiej róży – 120 mg,

daktyle – 65 mg ,

mandarynki – 45 mg,

kukurydza – 47 mg,ziemniaki – 20 mg.

 

Zaleca się również sięgnąć po gotowe preparaty w tabletkach zawierające dokładnie określoną zawartość jonów magnezowych, pozwalające na precyzyjną suplementację tego minerału.

 

Polecamy film na temat przyczyn oraz objawów niedoboru magnezu (w języku angielskim):

 

 


feed-image Feed Entries

Uwaga! .

Uzywamy plikow cookies, by ulatwic korzystanie z naszego serwisu. Jesli nie chcesz, by pliki cookies byly zapisywane na Twoim dysku, zmien ustawienia swojej przegladarki internetowej.

EU Cookie Directive Module Information