Pedagogika / Artykuły

admin

admin

Adres witryny:

Środa, 27 Lipiec 2011 05:58

Jak nabrać pewności siebie?

Pewność siebie jest jedną z nielicznych rzeczy, której każdy chce mieć więcej. Zabawną rzeczą dotyczącą pewności jest to, że w pewnych sytuacjach już ją masz (np. jazda samochodem, gotowanie, obsługa komputera czy inne).
Czy komuś może brakować pewności siebie, gdy nikogo nie ma wokół? Brak pewności dotyczy zawsze sytuacji, gdy wchodzisz w interakcje z innymi ludźmi i tutaj zaczyna się cała zabawa...
Każde ćwiczenie zajmuje tylko 5 minut jednak jest rozłożone w czasie na pod-zadania, tak by można je było wykonywać z łatwością, bez narażania się na zbyt duże nerwy. Dzisiaj dowiesz się jak budować pewność siebie krok po kroku.


Etap 1 – Kontakt wzrokowy

Aby uczynić zadanie łatwym i przyjemnym dzielimy je na 10 dni. By pozbyć się problemu pewności siebie przejdź każdy etap. Oto cała receptura: Każdego dnia wybierz się w miejsce publiczne np. do centrum handlowego, na spacer po rynku lub po najbliższym sąsiedztwie. Ćwiczenie możesz wykonywać także podczas przerwy w pracy lub gdziekolwiek tylko znajdują się nieznajomi ludzie.
Twoim zadaniem jest nawiązanie przyjemnego, naturalnego, ciepłego kontaktu wzrokowego z inną osobą. Nie musisz się gapić przez długi czas, ale też nie rzucaj szybkiego spojrzenia, po czym odwrócisz wzrok. Krótki, przyjemny i przyjazny kontakt wzrokowy jest tym, do czego dążymy...
Pierwszego dnia nawiąż kontakt wzrokowy z jedną osobą. Drugiego dnia zrób to samo z 2 osobami. Trzeciego dnia z 3 i tak dalej aż do dnia 10, gdy kontakt wzrokowy nawiążesz z 10 osobami. Nie koncentruj się na jednej płci (powiedzmy tylko kobiety), ani na specyficznym typie ludzi (starsi bądź dzieci). Nie wybrzydzaj.;)
Ważne jest byś nie brał reakcji innych ludzi zbyt osobiście podczas wykonywania ćwiczenia. Wiele osób, gdy będziesz próbował nawiązać kontakt wzrokowy spuści głowę lub zacznie się rozglądać. To typowa reakcja wynikająca z programowania społecznego. Nie przejmuj się tym. To nie jest zależne od Ciebie. Jeśli będziesz patrzył krótko, w sposób ciepły i nie zagrażający reakcje ludzi będą łagodne i często będą odzwierciedlać twoje spojrzenie.

Etap 2 – Powiedz Cześć

Krok drugi jest trochę trudniejszy, ale ma ogromny wpływ na budowanie pewności siebie. Początek etapu drugiego jest identyczny do pierwszego. Znów nawiąż ciepły i przyjemny kontakt wzrokowy z jedną osobą tyle tylko, że z jedną małą różnicą. Po nawiązaniu kontaktu wzrokowego przywitaj ją czystym, przyjacielskim głosem.Możesz powiedzieć „Dzień Dobry” lub po prostu „Cześć” w zależności od sytuacji. Musi być to tak naturalne jak to tylko możliwe. Nie poświęcaj zbyt dużej ilości czasu na wybór odpowiedniej osoby. Możesz to zrobić nawet, gdy będziesz mijał kogoś na ulicy.
Wykonuj to ćwiczenie zgodnie ze wzorem przedstawionym w etapie 1. Z każdym dniem dokładaj kolejną osobą tak, aż dojdziesz do 10 w dniu 10 (jedna pierwszy dzień, dwie drugi dzień, trzy w trzeci dzień itd.). Nie przejmuj się, jeśli ktoś nie odpowie lub nie zwróci uwagi. To się po prostu zdarza i nawet gdyby prezydent Stanów Zjednoczonych mówił każdemu „Dzień dobry” to nie każdy by zareagował, chociaż pewnie pożałowałby tego później.;)

Pamiętaj by być miłym i przyjemnym bez względu na wszystko.

Etap 3 – Przelotna Konwersacja

Etap trzecie to kolejny wielki krok w dążeniu do nieskończonych pokładów pewności siebie. Jest to duży krok, ale w pewnym stopniu także prostszy od poprzedniego, ponieważ teraz będziesz wchodził w reakcje tylko z jedną osobą każdego dnia.
Oto szczegółowy plan:
Zadaniem jest wykonanie krótkiej konwersacji z przypadkową obcą osobą. Tradycyjnie już nie wybieraj określonego rodzaju ludzi i nie przejmuj się różnymi reakcjami. To nie Twoja wina, że ktoś może mieć zły dzień. Ty masz po prostu zadać dwa miłe, spokojne pytania a następnie podziękować i naturalnie odejść.
Kilka pomocnych wskazówek:
*Na przystanku autobusowym możesz zapytać nieznajomą osobę czy taki a taki autobus już odjechał itp. Potem możesz zapytać, która już jest godzina. Następnie powiedz „Dziękuję” i to wszystko.
*W sklepie spożywczym, zapytaj przypadkową osobę (oprócz sprzedawcy) czy produkt, który oglądasz będzie dobry do zupy lub cokolwiek innego. To ma być jakieś naturalne, proste pytanie. Później zapytaj o coś więcej, co dotyczy danego produktu. Powiedz „Dziękuję” i odejdź z radością wykonania zadania.:)
*(DLA ZAAWANSOWANYCH). W pracy, nawiąż kontakt z atrakcyjną osobą płci przeciwnej, z którą rozmowa zawsze Cię przerażała. Zapytaj ją jak minął weekend (nie pytaj o to w piątek ani w środku tygodnia;). Po tym zapytaj czy dobrze się bawił/a. Dodatkowe punkty dostaniesz, gdy wykonasz zadanie z przyjacielskim, ciepłym kontaktem wzrokowym i uśmiechem. Po tych dwóch pytaniach powiedz, „Miło było porozmawiać” lub coś w tym stylu i odejdź.

Po kilku dniach krótkich konwersacji z etapu 3 (jedna osoba – jeden dzień) zauważysz, że rozmowa z przypadkowymi ludźmi staje się coraz bardziej naturalna. Po miesiącu bądź dwóch tego ćwiczenia poczujesz, że masz pewność siebie niemal w każdej sytuacji dotyczącej innych ludzi. Poczujesz się wspaniale. Staniesz się pewny, spokojny i zrelaksowany. Z każdym dniem będziesz czuć się lepiej w swoim ciele bo zrozumiesz, że z pewnością siebie możesz osiągnąć niemalże wszystko!

Była to pierwsza część kursu rozwoju osobistego: "Zmień Swoje Życie w 6 Prostych Krokach". Jeśli szukasz sposobu na prawdziwą zmianę swojego życia i chcesz stac się najlepszą wersją siebie kliknij: "Zapisz Mnie Za Darmo!"


o Autorze

Rafał Kołodziej - autor, pasjonat rozwoju osobistego


Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW



Uczucie wygrywania jest cudowne. Chyba każdy uwielbia doświadczać tego wspaniałego stanu. Wyobraź sobie, co czuje sportowiec, gdy przekracza linię mety jako pierwszy lub co czuje student, który obronił właśnie tytuł naukowy po latach ciężkiej pracy.

Co może poczuć wynalazca, który wpadł wreszcie na trop urządzenia, które zmieni bieg historii lub pisarz kończący dzieło, w którym zawarł doświadczenia swojego życia? Uczucie zwycięstwa pojawia się zawsze, gdy osiąga się upragniony cel.

Większość osób uwielbia uczucie zwycięstwa niewielu jednak lubi trudności, jakie wciąż napotyka się w dążeniu do celu. Zapytaj olimpijczyka, który wstaje o wczesnych godzinach porannych na trening lub pracownika dążącego do awansu, który spędza w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Co ich napędza do działania?

Poczucie zwycięstwa jest osiągalne dla każdego. Ty również możesz stać się zwycięzcą. Zwyciężanie to nie zdjęcie na pierwszej stronie gazety. To nie pokazanie się w telewizji i głosy zazdrości innych. Zwyciężanie to osiągnięcie celu, jaki ma dla Ciebie wielkie znacznie. Życie to nie dążenie do rywalizacji i pokonywanie innych „po trupach”. Chodzi o wyznaczanie osobistych celów, pokonywanie przeciwności i stanie się najlepszą wersją samego siebie. Przedstawionych siedem praktyk znacznie pomoże ci sięgnąć po uczucie zwycięstwa bez względu na to, czym się zajmujesz.

Praktyka 1: Posiadanie wizji

Nigdy nie osiągniesz czegoś, co nie jest dokładnie sprecyzowane. Zanim staniesz się zwycięzcą w realnym świecie musisz najpierw stać się nim wewnątrz. Czy wiesz, do czego zmierzasz? Czy masz ustalony cel? Wyobraź sobie jak będziesz wyglądać osiągając sukces w tym, czego pragniesz. Wyobrażaj sobie swój cel tak jakby został już zrealizowany. Wyobrażaj to sobie jak najczęściej a przynajmniej każdego poranka i wieczoru. Poczuj się człowiekiem sukcesu zanim naprawdę się nim staniesz. Postępuj zgodnie z zaleceniem Normana Vincenta Peale’a” „Myśl w kategoriach sukcesu, wyobrażaj go sobie, a wprawisz w ruch moc dającego się zrealizować pragnienia. Kiedy obraz umysłowy (lub postawa) będzie utrzymywany wystarczająco mocno, to w rzeczywistości będzie sprawować kontrolę nad warunkami i okolicznościami”.

Praktyka 2: Działaj najlepiej jak potrafisz

Zawsze dawaj z siebie jak najwięcej. To właśnie stałe, wytrwałe, uparte dążenie do celu jest wyznacznikiem sukcesu. Jak to mawiał słynny psycholog William James: „Jeżeli tylko będzie Ci wystarczająco zależeć na wyniku, z pewnością go osiągniesz. (…) Musisz tylko naprawdę chcieć tych rzeczy”. Pracuj zgodnie z radą, jaką zalecał J. Paul Getty: „Postaraj się jeszcze bardziej” a zwycięstwo nadejdzie prędzej czy później.

Praktyka 3: Czytaj, czytaj, czytaj…

Czytanie pozwoli ci na zdobycie wiedzy, na jaką pracowały wielkie umysłu na przełomie wieków. Światłe umysły pracowały nad swoimi osiągnięciami często przez całe życie prayc, a ty możesz dzisiaj zdobyć ich wiedzę w przeciągu paru minut i wykorzystać ją. Dostarczaj do swojego umysłu pozytywne myśli, historie sukcesu, niezbędne w twojej dziedzinie informacje. Brian Tracy mawia „Jesteś tym, o czym myślisz”. Myśląc o zwycięstwie, ucząc się o nim, zdobywając informacje, zaczniesz stawać się zwycięzcą.

Praktyka 4: Nie odkrywaj Ameryki…

Być może twój cel został już osiągnięty przez innych ludzi. Jeśli tak, to możesz się od nich sporo nauczyć. Pytaj o porady, czytaj ich historie, ucz się od nich. Uczenie się na własnych błędach jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Działaj mądrzej i ucz się na błędach innych. Rób to, co zadziałało dla innych a odwieczne prawo przyczyny i skutku sprawi, że zadziała to także dla ciebie.

Praktyka 5: Bądź gotów zapłacić odpowiednią cenę

Poczucie zwycięstwa, sukcesu zawsze ma swoją cenę. Do sukcesu nie ma drogi na skróty. Zawsze bądź gotów na zapłacenie ceny sukcesu i wykonanie niezbędnego wysiłku. Jeśli zwycięstwo wymaga czasu, nauki, siły czy innych zasobów bądź gotów na poświęcenie. Nie trać czasu na znalezienie drogi na skróty. Bardzo często taka nie istnieje.

Praktyka 6: Rób to, co niewygodne i trudne

Zwycięzcy zawsze robią rzeczy trudne czy niewygodne, których przegrani nie chcą robić. Czy zwycięzcy mają specjalne talenty lub nie czują zniechęcenia? Nie, trudne rzeczy są utrapieniem również dla zwycięzców, ale wiedzą oni, że należy je wykonać, bo jest to cena jaką należy zapłacić za sukces. Niewiele osób lubi wczesne wstawanie, prace w dodatkowych godzinach czy inne trudności zależne od dziedziny, jaką się zajmują. Jeśli jednak taka jest cena za zwycięstwo, to proszę, zapłać ją. Życie nie jest jak wyjście do restauracji, w której płacisz po skończeniu posiłku. Cenę za zwycięstwo musisz zapłacić najpierw a dopiero później otrzymasz to, czego pragniesz.

Praktyka 7: Nigdy się nie poddawaj

Zwycięstwo jest dla wytrwałych. Jak to powiedział Ralp Waldo Emerson: “Innym słowem na określenie powodzenia jest upór.” Nie poddawaj się dopóki nie osiągniesz zwycięstwa. Winston Churchill całą formułę sukcesu zwarł w kilku słowach, które brzmią: „Nigdy, nigdy, nigdy, nigdy się nie poddawaj.”

Wybierz czy chcesz wielkich osiągnięć czy życia w przeciętności. Masz potencjał zwycięzcy. Uwierz w to, że zdolności, talenty i wszystko, co posiadasz teraz są wystarczające by zacząć swoją podróż w kierunku zrealizowania swoich marzeń. Nie czekaj na lepszy moment, bo taki nigdy nie nadejdzie. Gdy zaczniesz stosować tych 7 przedstawionych praktyk to w twoim życiu zaczną dziać się cuda. Otworzą się nowe drzwi a możliwości zaczną pojawiać się w miejscach, o których nawet byś nie pomyślał. Zwycięstwo jest w Tobie, nie pozwól by cokolwiek mogło to zmienić.



o Autorze

Zwycięstwo należy do ludzi o odpowiednim nastawieniu umysłowym. Czy chciałbyś wiedzieć jak stworzyć odpowiednie nastawienie umysłu? Zapraszam na darmowy kurs: „Człowiek Sukcesu


Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW

Środa, 27 Lipiec 2011 02:55

Weekend z psychologią

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza w dniach 10-11 września do udziału w „Weekendzie z psychologią”.

To już III edycja tego wydarzenia. Do udziału w imprezie zapraszane są osoby, które zastanawiają się nad podjęciem studiów psychologicznych, chcą dowiedzieć się czym tak naprawdę zajmują się psychologowie oraz jakie możliwości pracy stwarza posiadanie wykształcenia psychologicznego.

Zapisy prowadzone będą od 16 sierpnia do 7 września poprzez formularz zgłoszeniowy na najdujący się na stronie stronie www.weekendzpsychologia.psychologia.pl. Tam też wkrótce pojawi się pełen program wydarzenia.


feed-image Feed Entries

Uwaga! .

Uzywamy plikow cookies, by ulatwic korzystanie z naszego serwisu. Jesli nie chcesz, by pliki cookies byly zapisywane na Twoim dysku, zmien ustawienia swojej przegladarki internetowej.

EU Cookie Directive Module Information